lördag 29 december 2007

Party och första kunderna

Det är nu snart tre dagar sen jag kom upp till Åre, men det känns redan som om man vart här längre än snön legat på backen. Jag kom fram i torsdags efter 7 tågtimmar, och blev upphämtad av Peter på stationen. Det första vi gjorde var att åka och störa Daniella på Madonna di Campignio, och äta mat där (ovanligt? inte...), och sen åkte jag bort till mitt tillfälliga boende på Ovalen. Där fick jag ett litet men mysigt hörnrum, i ett hus tillsammans med tre andra; Johan, Elin och Erik. Jag hade inte mer än sporadiskt packat upp min väska (hält ut innehållet på sängen) och utbytt några vanliga hälsningsfraser med Elin, innan hon bjöd med mig på fest, och eftersom jag inte är den som tackar nej, så festade jag redan första kvällen...

På fredagmorgonen hoppade jag kvickt i mina skidkläder och åkte upp till Rödkullen, varifrån skidskolan utgår. Där träffade jag alla i årets skidlärargäng, ett riktigt bra sådant, med många roliga personligheter. Och bland allt folk gick självklart Peter omkring och småpratade med allt som rörde sig. Trots att solen sken över alla glada skidåkare, var åkningen inte mycket att hurra för; gårdagens töväder hade förvandlat berget till en isklump. Dagen tillbringade jag med att åka in mig. På eftermiddagen begav sig hela skidlärargänget på after ski på The Black Sheep, en mysigt liten pub där en kille sjöng och spelade gitar. Eftersom Rikard fixat de hela, fick vi i personalen billigare öl, dvs 5 för 150 kr, så efter att alla turats om att bjuda, stod borden fulla av våra tomma flaskor. Efter att ha chillat en stund hemma sedan, drog jag och Kolan upp till Torpet och en fet lägenhetsfest. Vi hann träffa mycket trevligt folk, innan vi drog vidare till det nattöppna Max. Sammanfattning: en typisk dag i Åre!

Idag, lördag, jobbade jag hela dagen, medan många av de andra, Skistaranställda, skidlärarna var lediga. Dagen började med en privatlektion med en ung man, och efter bara en och en halv timme hade jag fått honom att gå från sladd till carvingsväng. Han var mycket nöjd, och jag kände att jag kommit igång ordentligt. På eftermiddagen jobbade jag och Peter tillsammans med 3 holländska elever, mellan 7 och 10 år. En tjej, en mycket söt liten tjej, fattade tycke för mig, och gillade definitivt att åka med mig. Det började dock en aning skakigt då jag upptäckte att skiduthyrningen gett henne två olika stora pjäxor, storlek 19 och 21. Så innan vi kunde sätta igång blev jag tvungen att fixa de, men det gick smidigt, och jag gjorde nog gott intryck på hennes föräldrar, för de bokade fler lektioner.

Nu ska jag laga mat, och sen e de fest på Kläppen ikväll...

Inga kommentarer: