torsdag 13 december 2007

Julshow och Körkort

I tisdags hade jag uppkörning. Jag fick mest köra landsväg, sen backa runt ett hörn och starta i backe. Allt gick felfritt om min trevliga examinator kunde inte annat än godkänna mig, så nu har jag körkort! Självklart gick jag och hämtade farsans bil direkt och gav mig ut på en jungfru färd; grymt roligt att äntligen få köra själv!

Men jag fick inte njuta av min biltur länge, innan jag tvingades åka till skolan och tillsammans med Gabbe, ÖG och Lukas planera inför julshowen. På onsdagen var vi konfrancierer för skolans Julshow, och det blev riktigt roligt. Stämningen var otrolig, och bidragen höll hög nivå. Dessutom var vår egen insats helt klart godkänd. På kvällen blev de fest; först förfest hemma hos Lovisa, sen julmiddag på Statt, sen "mellanfest" hos Hannah, och sen nattklubb på Statt. Det var betydligt roligare än jag förväntat mig, och jag var lagom trött när jag kom hem vid 2, efter att Malin tvingats väcka mig i bilen.

Inga kommentarer: