tisdag 1 januari 2008

Gott Nytt År(e)!

Nu var det gamla året 2007 slut och det nya är nyfött; välkommen till världen 2008! Då det känns som om tiden bara går fortare och fortare gäller det att hinna med så mycket som möjligt för att inte hamna efter i långdistansloppet. Det är med de tankarna jag väljer att äntra det nya året, som ska bli det bästa hittils. Att man har så mycket roliga upplevelser framför sig gör att det nya året känns kortare än nånsin.

Nyårsfirandet då. Nyårsafton verkar ju vara nåt viktigt för många, så för en gångs skull gäller det bara att falla in i ledet och hålla käft. Med om jag ska tala rakt ur hjärtat är nyårsafton bara ytterligare en festkväll i mängden; den enda skillnaden är väl egentligen att himlen ska lysas upp av såväl fyrverkerier som champange. Men back to buisness: för första nyårsaftonen i mitt liv började jag dagen med att åka skidor. På morgonen var vi sista dagen med de holländska barnen. Lektionen med flickorna var ett äventyr från början till slut. I Rödkullen letade vi svenska snölejon i skogen, sen kollade vi in i lifthuset vid VM8:an och räknade knappar. Där väntade vi på rockgondolen, en pimpad gondol med neonljus och rockmusik, något de självklart tyckte var oerhört spännande. Dom tyckte de var tråkigt att de inte fick åka med mig mer, och en av dem gav mig en enkrona som tack för att jag var så snäll. Min första dricks.



Efter lunch var jag äntligen ledig, och hann åka lite skidor själv. I skogen vid Rödkullen kunde vi åka vristhögt puder och leka lite genom att droppa klippor och hoppa över (eller in i) träd. Efter några åk, och flera vurpor, begav jag mig hem till Ovalen för att förbereda nyårsfirandet. Tillsammans med tjejer och killar från restaurangen Rautjoxa, började vi kvällen med mat från Broken. Sen åkte vi bort till Kläpppen, där en meganyårsfest väntade. Kvällen var trevlig och champangen god, och trötta åkte vi hem runt halv 3, då så gott som alla skulle jobba på morgonen. Själv blev det ingen lektion för mig, som först bestämt, så därför ligger jag nu tacksamt och skriver det här.

Erik.



Lina och Sofia.

Till alla som läser det här (troligtvis bara jag själv) vill jag dels önska ett gott nytt år, men samtidigt passa på att ge er ett tips inför året. Ta vara på alla chanser ni får, och var kreativa! För mig har det slutat med att halva vårterminen tillbringas på snö. Vart kommer det sluta för er?

Inga kommentarer: