torsdag 20 december 2007

Mössvirkning

På grund av min okontrollerbara frisyr i kombination med lathet, använder jag allt som oftast mössa. Därmed vill man också variera mössvalet från dag till dag, precis som man varierar en frisyr. Problemet är bara att en välutbygd mösskollektion kostar en rejäl slant, och det var därför jag valde att gå i Kaj Zakrissons fotspår och börja virka mina egna mössor. Så efter en hel måndageftermiddag med svordomar och slösade garnnystan, fick jag äntligen in tekniken, och under tisdagskvällen låg min första mössa klar; ett mörk-ljust-grått mästerverk (läs halvbra mössa). Redan igår började jag virka en ny, denna gång vit och limegrön. Här kommer några bilder, och jag tänkte fylla på vart eftersom fler mössor ser dagens ljus!


1 kommentar:

Anonym sa...

redigt nice mossa. blir det nagot nya zeeland i sommar, jag ar javligt sugen om pengarna tillater. ha det grymt i are.
MrJim