söndag 2 december 2007

Första dagarna i Åre

Den första dagen i Åre blev en total succé. Lägenheten är helt perfekt, riktigt fräsch, rymlig och har ett bra läge. På morgonen åkte jag bort till VM6:an och började med lite åkning på morgonen. Sen träffade jag Fia och tillsammans gick vi ner på byn. Byn är lika mysig som vanligt och stämningen är som vanligt på topp. Senare på eftermiddagen mötte jag upp med Peter. Och det var han som hade lyckats fixa en kanonupplevelse, nämligen en middag tillsammans med svenska skidlandslagskillar, bland dem André Myhrer. Mycket trevliga killar. Efter att blivit bjuden på ett antal öl av ägaren på Maddonnan, en italiensk restaurang, lärde jag känna Nisse och Danniella, sköna typer. Tillsammans drog vi ner på Dalboms, och hängde i baren till 2. Sen fick jag för mig att gå hem till Kläppen igen, cirka 4 kilometer genom snödrev, inte så mysigt. De va dock en sjukt lyckad dag.

Idag var det dags att börja skidlärarkursen, och med mitt flyt hamnade jag i en supergrupp med 8 supersköna människor, med siktet inställt på skidor och fest. Kan det bli bättre? Vi hade hur som helst skit kul tillsammans redan första dan, även om man är lite sliten efter allt nu. Nu e de dags att laga mat, köttbullar står på menyn idag...

Inga kommentarer: