onsdag 26 december 2007

Tillbaka till Åre igen

Efter tre ångestfyllda veckor av hemlängtan (jag ser Åre som mitt hem) är det nu äntligen dags för de kära återseendet. För tillfället befinner jag mig på ett vandrarhemsrum i Stockholm, i väntan på mitt tåg till Åre som går tidigt imorn bitti. Personligen ville jag tillbringa natten på Stockholm Central, men min kära mor förbjöd mig, så jag fick henne att betala en övernattning åt mig. Ibland är det bra med oroliga föräldrar!

Efter en resa på sex timmar med X2000 kommer jag fram till Åre på eftermiddan. I väntan på min personliga taxi och kollega Peter, tänkte jag strosa runt lite på byn, checka in alla roliga turister och skaffa mig mer garn till mössvirkningen. På fredag har jag sedan min första kund, privatlektion med en kille som vill förbättra sin åkning och lära sig åka offpist! Inte helt dumt arbete.

Så fort det händer något kul lovar jag att underätta er om det, (dom som orkar läsa mitt svammel vill säga), och för dom som jag inte ser och hör av mer önskar jag ett Gott Nytt År(e)!

Inga kommentarer: