söndag 2 mars 2008

Sjuk - framtidsplaner och virkade mössor

Så var stockholmsveckan äntligen slut, men tyvärr föll jag tillsammans med den. I torsdags insjuknade jag i halsfluss och hög feber, men då det inte fanns någon som kunde ta över mina lektioner på holländska var det bara att äta alvedon och bita ihop. Lyckligtvis fick jag en bra dag; först gav den första holländska gruppen mig en rejäl dricks, och sedan bjöd de andra holländarna mig på lunch på Bustamon. De äger flertalet restauranger i Amsterdam, och erbjöd mig faktiskt jobb där till sommaren, så nu har jag ännu fler alternativ att ha i åtanke. Så länge jag arbetade och var upptagen klarade jag mig bra från mitt sjuktillstånd, men när jag kom hem på eftermiddagen däckade jag totalt.

På lördagen vaknade jag upp genomsvettig och febrig, och trots febernedsättande tabletter vägrade såväl febern som halssmärtan att ge sig, vilket gjorde att jag valde att tillbringa dagen under ett täcke i soffan; kollandes på film och virkandes. Min virkteknik har verkligen förbättras den senaste tiden, och på några få dagar har jag gjort tre olika mössor som jag är väldigt nöjd med, varav en till Mats.

Även idag tar jag igen mig hemma, med utsikt upp mot Åreskutan och ett myller av glada skidåkare. För att inte helt ryckas ner i sjukhetens depression, försöker jag hitta lite olika alternativ inför sommaren. Sedan tidigare har jag redan sökt jobb som skidlärare på Nya Zeeland, men nu har jag även funnit några andra intressanta alternativ. På Lambok i Indonesien annordnas en två veckors surfcamp för vettigt pris, och på Kreta kan man gå bartenderkurs. Samtidigt låter jobb på en restaurang i Amsterdam inte helt fel heller; tid att upptäcka sitt fädernesland och utveckla sina språkkunskaper. Hur som helst, det är fortfarande ett tag kvar till sommaren, som tur är, så vad som händer återstår att se. Nu ska jag se till att övervinna denna elaka sjukdom, som idag dessutom berövat mig rösten, så att jag kan åka skidor snart igen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Krya på dig babe! Kommer du nånsin tillbaka hem ? ;)