onsdag 13 februari 2008

Magisk solnedgång

Igår var en helt perfekt dag i Åre. Dagen började med lite personlig färdighetsträning; jag tränade kortsvängar utan stavar, som skidlärare är det viktigt att utveckla sin egen åkning. Sedan var det dags för en privatlektion med en åttaårig kille, vilket kom att bli en positiv överraskning. Efter att dagen innan ha kört baklängesplog och hållt i skidspetsarna i en och en halv timme, kom belöningen tillsist för det hårda jobbet. Killen åkte hur grymt som helst, och vi gick direkt vidare till den stora barnbacken, där vi efter en 40 minuter kunde börja träna paralellsvängar. Och mitt betyg som skidlärare fick jag av honom efter lektionen ndå vi träffade hans föräldar: - Pappa, jag vill åka hela veckan med Sebbe, för han är så himla bra! Sånt är alltid kul att höra. Efter en snabb lunch hade jag och Peter lite internutbildning, där han lärde mig att sätta en storslalombana och gick igenom grunderna i banåkning. Väldigt intressant och lärorikt.

Det häftigaste återstod dock fortfarande. Efter måndagens vackra solnedgång had ejag bestämt mig för att fota lite kvällssol på Åreskutan, och om det beror på känsla eller tur går att diskutera, men faktum var att solnedgången denna eftermiddag var den vackraste jag nånsin sett i Åre. Det blev en del vackra bilder, men priset jag fick betala var förfrusna fingrar, då kyleffekten låg omkring -35 grader. På kvällen blev det första några gratisöl på Madonna tillsammans med Nisse, Peter och Daniella, sen vidare till förfest på Panget, och sen avslutning på Bygget.


Eftersom jag inte hade några lektioner idag valde jag att stanna hemma, vilket visade sig vara ett bra val, då det är full snöstorm ute. På skutan blåser det omkring 40 sekundmeter på skutan, och så gott som alla liftar är stängda. Avslutar med lite magiska bilder från gårdagens kvällsfotosession.

Inga kommentarer: