lördag 5 januari 2008

Det är svårt att åka skidor när man är kobent

Efter några dagars skrivkramp har jag nu återigen greppat pennan (tagentbordet) och uppdaterat min blogg. Trots en flera dagar lång snöstorm i Åre, har de senaste dagarna vart varma. Då jag inte har haft så mycket jobb på ett tag på grund av de dåliga vädret, har jag hjälpt mina Skistar kollegor med deras grupper, gratis. Detta har dock resulterat i att jag nu är hela skidskolans holländska tolk, och även har blivit erbjuden att jobba extra för Skistar. Inte dumt alls. I torsdags hjälpte jag Fia med hennes grupper, och hela dagen blev minst ut sagt ett äventyr. Först fastnade en av hennes elever i ankarliften, och jag fick agera Superman, genom att kasta mig runt honom, släpas med några meter, för att tillslut lyckas dra loss honom och sen glida ner för hela branten. Den något chockade Fia tyckte dock att jag var dagens hjälte. I hennes nästa grupp lyckades en tjej trilla och spräcka läppen, och innan kaoset var över den dan, avrundades det med att en liten kille kissade ner sig. Visst är det underbart att jobba gratis med kiss, olyckor och snöstorm?

Igår var det skidskoleavslutning för alla barngrupper, och därför anordnades en liten tävling. Där gjorde jag dagens insats och var Milko kossa, en stor dräkt. I denna koliknande bastu gled jag sedan runt med en ström av barn springades efter mig som ville krama kossan. Eftersom man inte såg någonting alls var det ganska svårt att undvika att springa omkull barnen, men det gick bra. Och för att utmana ödet lite mer åkte jag bort till Bräcke (parken) och testade lite rails. Men det är svårt att åka skidor när man är kobent...



På eftermiddagen var det dags för den sedvanliga after skin på The Black Sheep, tillsammans med övrig skidskolepersonal och billig öl. Efter att sedan ha bytt om och lagat mat åkte jag och Linnea bort till Fias lägenhet på Torpet, där de va förfest tillsammans med lite folk från Skidlärarlinjen. Sen tog vi hissen upp en våning till en annan fet lägenhetsfest, innan vi fint smet före kön på Bygget och rockade loss resten av kvällen. Och för att göra kvällen ännu mer lyckad fick jag hjälpa Linnea att smita från en påträngande kille. Hyfsat kul!

Nu ska jag först trotsa oredan i mitt rum med städning, och sen snöstormen ute. Får se om jag kommer på skidor idag.


Inga kommentarer: