onsdag 2 april 2008

Soliga snöslaskdagar i svarta linjen

Efter att hela säsongen ha kollat halvt skräckslaget på de enorma kickarna i Bräckes svarta åklinje, bestämde jag mig en galen morgon för att testa att hoppa dem. Efter att ha flugit över landningarna på alla röda hopp, insåg jag att jag behövde en ny utmaning; hopp där man kan maxa farten utan att för den delen krossa fötterna av plattlandning. Så med adrenalin upp till öronen äntrade jag för första gången porten till den svarta linjen med avsikten att faktiskt hoppa dem, och efter några minuters betänketid kastade jag mig nerför inrunnet med sikte mot den fyrmeterhöga kicken. Med skakiga ben närmade jag mig kicken med en enorm fart, och som ett monster som hotade sluka mig reste den sig mot mig. Någon sekunds betänketid fick jag, innan jag försvarslöst kastades ut i en 15 meter lång luftfärd. En frihetskänsla hann infinna sig innan jag mjukt och smidigt landade och fortsatte mot nästa jätteberg av snö.

Att börja hoppa svarta linjen har gjort jibbingen så mycket roligare, då långa luftfärder ger gott om tid för att träna olika grabs och rotationer. Efter några dagars träning har nu trickpåsen fyllts på med flera olika grabs så som mutegrab, japan air, nosegrab, truckdriver och ugly grab, några rotationer med grab och idag lärde jag mig handplant. Men då en bild säger mer än tusen jibbtermer, så följer här en liten bildspecial från några soliga snöslaskdagar i parken.

Och förresten, när jag ändå är igång och skriver kan jag passa på att avslöja att jag ska flytta till Åre. Jag, Nisse och Daniella har hyrt en 5:a i centrala Åre över sommaren, så den 17 juni flyttar jag upp till Åre. Lite bilder och så kommer upp senare...
















1 kommentar:

Anonym sa...

shysst mannen...