torsdag 10 april 2008

Sebbe rankar - Säsongens 10 bästa och 3 sämsta

Säsongens 10 bästa

1. Åre som helhet - ingen annan stad i Sverige kompletterar vacker natur, grym skidåkning, förstaklassigt uteliv och skön stämning lika bra som Åre.

2. Den magiska solnedgången i februari - himlen brinner och ett stormområde drar in. Vackrare solnedgång har jag sällan skådat, och den här fick jag till och med på kort.

3. Skidlärarkursen - rolig vecka där jag mötte många fantastiskt intressanta människor. Och så åkte vi en massa skidor med.

4. Kalla januaridagar med härligt nordiskt ljus. Ett fantastiskt kallsnöåk i Östra Ravin som man inte glömmer.

5. Tisdagar på Bygget - personalkvällarna bjuder alltid på topp klass uteliv. Förfest at ”the Bang” och varierad musik på de tre dansgolven. Oftast avslutat med en hamburgare på Max vid tretiden.

6. Februaris snöstormar - tråkigt så länge de varade, men snömängderna resulterade i puderåkning i klass med Canada.

7. Soliga slaskdagar i april - perfekta parkdagar där man bara fick trängas med liftvärden vid liften. Första åken i svarta hopplinjen, och fet googlebränna.

8. JOSS - Jon Olsson Super Sessions. Den internationella världseliten bjöd på grym åkning, bland annat under ett oförglömligt kvällssession i Stendalen där det filmades med helikopter.

9. Milkokossan på toaletten - Mitt och James practical joke som lurade i stort sett alla i omklädningsrummet.

10. Falukorvsmobilen - förtjänar en plats på listan. Originellt, konstigt, och fullkomligt galet.

Säsongens 3 sämsta:

1. En veckas sjukdom - halsflussen som däckade mig till att missa 8 skiddagar.

2. Stölder i personalrummet - försvunna skidor och stavar, men det drevs till sin spets när min mobil blev stulen.

3. Hemkomsten - aldrig har Tranås tett sig mindre tilltalande än när jag satte min fot här igen efter 3 månader i paradiset.

Inga kommentarer: